top of page
חיפוש

אז מה כדאי, אורז לבן או אורז חום?

עודכן: 16 באוג׳ 2020

אז בואו נדבר קודם כל על סוגי אורז.


ראשית, יש מספר רב של סוגי אורז, בעל גרגירים קצרים וארוכים, שבור ברמות שונות (החל מ-5% ועד 100%), תאילנדי, בסמטי, פרסי ועוד ועוד.


לכל אחד מהם ערך גליקמי אחר לחלוטין, ואפילו מצאתי במחשבון אינדקס גליקמי של אוניברסיטת סידני (http://www.glycemicindex.com/foodSearch.php) 3,350 (!) מוצרים שונים של אורז (החל מאורז מוכן וכלה בגרגרים לפי סוגים) כאשר לכל אחד מהם אינדקס גליקמי אחר.


ועכשיו לשאלה – מה נאכל? אורז לבן או אורז חום?


ובכן, אם נבחן את הטבלה המצורפת נגלה כי:

קלוריות – ערכים דומים מאוד, יתרון קל לחום (110 מול 122 של הלבן)

פחמימות – שוב יתרון לחום (21 גרם לעומת 25 של הלבן)

שומן – הפעם יתרון ברור ללבן, 0.37 גרם בלבד לעומת 0.89 גרם לחום. ההבדל נובע מתרומה משמעותית של קליפת גרגר האורז.

תוצאה דומה בשומן הרווי – בחום יש יותר שומן רווי בדיוק מאותה הסיבה.

סיבים תזונתיים – כאן ההפתעה הגדולה!


אומנם בחום יש כפליים סיבים תזונתיים מללבן (1.8 גרם לעומת 0.9 גרם) אבל בערכים מוחלטים לא מדובר בהבדל משמעותי.סידן – למחפשי הסידן דווקא בנקודה זו הלבן מצטיין יותר מהחום (19 מ"ג לעומת 10 מ"ג בלבד בחום).


אז מה היה לנו כאן?


אם משווים את האורז הלבן ה"רגיל" שאנו צורכים ביום יום לעומת האורז החום "הרגיל" נגלה שאין הבדלים ניכרים בין האינדקס הגליקמי שלהם. ובכלל, אם אתם זוכרים, דנו בנושא האינדקס הגליקמי (עמוד 53 "המדריך האחרון") ואתם כבר יודעים את דעתי בנושא. לגבי ערכים תזונתיים, כפי שאתם רואים אין הבדלים גדולים. לסיכום – כל אחד יחליט על-פי נטיות הלב (או החך). אני באופן אישי לא מת על הטעם של אורז חום.


המדריך האחרון כולל בתוכו שפע עצום של אינפורמציה, אשר תסייע לכם לא רק לרדת במשקל ולרזות באופן נכון תוך שמירה על התוצאות לאורך זמן, אלא גם תנחה אתכם בתזונה מאוזנת ונכונה כך שהיא תהפוך לחלק בלתי נפרד מחייכם - לפרטים נוספים על שיטת המדריך האחרון לחצו כאן

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page